tirsdag 21. mai 2013

Hage design !

Vi blir av og til spurt om disse steinkantene vi har flere steder på eiendommn til Villa Helena, samt om vi har brukt en gartner til å designe/planlegge hagens utførelse?

Men, nei, den har vi planlagt helt selv, og jeg skal også innrømme min mann har hatt mange ideer som har blitt satt ut i livet. (til dere som ikke kjenner historien til Villa Helena, tomten var overhodet ikke opparbeidet da vi kjøpte)

Blant annet har vi opp bakken mot porten, kantet den ene siden med store steiner. De lå ikke der naturlig...neida, hver og en har blitt flyttet akkurat dit de ligger, og da gjerne med hjelp av denne lille bobcat'en her.

Her har mannen min funnet oppi skråningen en stor stein, som vi såklart vil ha flyttet på:


Vi har også steiner, som lager et fint skille mellom gressplenen og natur tomten. Det hele begynte her med at jeg samlet steiner på jordet ved siden av vår eiendom, etter at bonden hadde pløyd.

Frem og tilbake med trillebåren, dette var før vi gikk til anskaffelse av bobcat. Da min mann hadde fått denne levert, var han rundt omkring inni skogen vår, og hentet den ene steinen større enn den andre, og idag er borden her komplett.



Tro det eller ei, men å da finne en stor stein med mose på er faktisk lykke ! Da ser det jo ut som de bestandig har ligget her, noe DU nå vet, den ikke har gjort:


Tilfelle du lurte, ja busken til venstre i bildet her er rosmarin, den er plantet like bak grillen, så kort vei hvis du trenger litt til ett kjøttstykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du spørsmål til innlegget ? Skriv det gjerne her.