torsdag 31. juli 2014

Lyst til å kjøpe leilighet i Castello'n i Bolsena ?

Jeg får av og til spørsmål fra gjester og venner, hva koster det å kjøpe en søt liten, feriebolig inni sjarmerende Castello'n og ikke minst hva kan man finne ?

Til dere som ikke har vært her nede, liten collage som viser denne middelalderborgen, som ligger i Bolsena by:

Så denne gangen skal jeg vise ett eksempel, med andre ord, bli med meg på visning !

Velkommen inn !


Vi går ned ett av de mange smugene som er så typisk for Castello'n, og inn en dør som fører inn til denne lille felles gangen, hvor vi skal inn denne døren her:


Dette er vel hva vi ville kalt en "kjeller leiligheten", fordelen sommerstid, den er kjølig å entre inn i. Kommer inn i dette rommet, som vi ville vel kalt gangen, men her er det plassert sovesofa, innerst skimtes badet, som har god størrelse:



Vi går videre ned en trapp:


Kommer rett inn på kjøkkenet, som har lav takhøyde, ikke noe for deg som er godt over 180 høy ! Du aner hemsen til høyre. På bildet sees meg, til høyre og jeg er 171 cm....


Her ligger da dobbel sengen:


Ned noen trapper, og du kommer til stue/spisestue, eneste rommet som har vinduer, og veldig fine murvegger, selvsagt kastanje bjelker i taket og god takhøyde:


 I enden av stuen, nok en nedgang:


Til en liten "grotta" som det kalles her - fra gammelt av bruktes disse til oppbevaring av mat o.l. Fordelen med denne, viste seg å være veldig tørr og fin. Ideell som vinkjeller !


Denne leiligheten koster 96.000,- Euro (ca. NOK 800.000,-).

Det som er litt spennende.....rett utenfor denne glass døren, som idag er avlukket med smijerns gjerdet ...


Ligger det en hagen på ca. 40 kvm !!! Dette var i sin tid, utgangen til hagen......

Dessverre følger hagen ikke med i prisen, som jeg har nevnt, da den har en annen eier enn leiligheten. MEN, eier av hagen vurdere også å selge, men ikke kommet med pris forlangende ennå.

Jeg tør ikke tippe på hva prisen vil ligge på, annet enn å si, en hage flekk her i Castello, sier seg selv, er gull verdt ! Denne ligger da omtrent på gamle bymuren, men vakker utsikt over Lago De Bolsena.



Derfor er den ikke å finne på nettsiden til eiendomsmegler'n ennå, med andre ord, jeg har kun fått en liten smugtitt.... den vil dog komme for salg hos eiendomsmegler Sole Lago i Bolsena, nettsiden deres finner du her !

Mye forskjellig til salgs her, dog dette er vel noe av det bedre pusset opp jeg har sett her ! ...og med en slik hage, olalaaaa !

Ta kontakt hvis du ønsker mer informasjon. 
Teresa hos Sole Lago snakker engelsk, og hjelper gjerne til !

mail:
bolsenasolelago@gmail.com

Via Antonio Gramsci 47 

Bolsena (VT)
tel.\fax 0761 799 871
392 199 5602

nettside:
http://www.solelago.it/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du spørsmål til innlegget ? Skriv det gjerne her.