fredag 13. november 2015

Hva skjer om dagen på Villa Helena....?

Hver høst / vinter / vår, har vi alltid ett eller flere prosjekter på gang, her på Villa Helena. Det være seg store prosjekter i hagen, vedlikehold, eller interiør, som det denne gangen gjelder.

Vi har en ny kommode på vei inn dit.....jeg har lenge hatt lyst til å bytte ut kommoden til høyre i bildet, som jeg syns ikke helt passer inn her. Ønsket meg en antikk brun kommode, som ville stå mer i stil med kontorpulten og stolen her:




Som mange av våre møbler og ting og tang på Villa Helena, har også da den "nye "kommoden en story.

Jeg fant selvsagt kommoden jeg ønsket meg, i Norge, på www.finn.no, og som du ser ble den kjøpt inn, her den står i vår garasje i Norge:




Problemet var bare da å få den med oss ned?

Vel, da var det jo bare å kjøre, og fylle bilen ytterligere opp, med et stort maleri vi syns vil passe i stuen i 2 etg. Fylte opp med serviset, vinglass m.m:


Men, kommoden var litt slitt og bar preg av tidens tann. Den er tross alt fra ca 1880-tallet. Derfor ville vi ha den pusset opp, og hvor bedre å gjøre det hen enn i Italia ?

På vei inn til Montefiascone by, som er nærmeste by til Villa Helena (kjører dit på ca 7 min) visste vi om en antikk butikk /verksted, måtte jo sjekke det opp FØR kommoden meldte sin ankomst.

Den er som dere ser, alt levert til verkstedet, som nå skal gi den en skjønnhetsbehandling !



Og jeg er veldig spent på resultatet ! Dere som kommer ned hit sommeren 2016, vil da få se den - til da, god høst alle sammen og god helg !

P.t er det kommet så langt i restaureringen:


Hele kommoden har blitt pusset ned.....:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du spørsmål til innlegget ? Skriv det gjerne her.