torsdag 14. juli 2016

Rustikt og autentisk...

... med sjarm !

I Bolsena, vil du finne fra dyre og fine restauranter til denne lille trattoria'en, som ligger i bakgaten her i Bolsena. Heter: Osteria "La Francigena" -

Letteste måte å finne frem hit - er å gå til St. Cristina kirken i Bolsena, som også er deres stolhet. Se litt oppover bakken, så vil du se skiltet på husveien, som viser veien inn hit:



Når jeg sitter her og spiser pizza, innbiller jeg meg alltid, at dette må da ligne på "bakgatene i Napoli" - uten sammenligning forøvrig, da jeg ikke har vært i Napoli....ennå....;)

Men, her kan man oppleve klesvasken henger til tørk, og det var vel ikke ett ledig trapptrinn igjen til flere krukker med blomster oppi;


Man kan selvsagt bestille flasker med vin, men det er noe sjarmerende å bestille en halv karaffel med rødvin, perfekt for mannen, da jeg ....


..... vil ha hvitt i min karaffel:


Her vil jeg anbefale tiramisu til dessert:



...og ikke er dyrt her heller !

Velbekomme !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du spørsmål til innlegget ? Skriv det gjerne her.